svastara

SVE I SVASTA ZA SVAKOG PO NESTO


    Kako napisati propratno pismo

    Share

    Admin
    Admin

    Posts : 31
    Join date : 2010-01-20
    Age : 38

    Kako napisati propratno pismo

    Post by Admin on Wed Jan 27, 2010 2:14 pm

    Propratno pismo (PP) je dokument koji prati vašu
    biografiju tj. CV, kada se prijavljujete za posao. Kako je CV dokument
    koji se piše po utvrđenom šablonu i time je sličan od kandidata do
    kandidata, propratno pismo je Vaša prilika da date neki individualni
    pečat svojoj biografiji i da iskažete svoje specifičnosti. PP je veoma
    kratko (200-250 reči), a njegov cilj je da uvede poslodavca u Vaš CV,
    da ukaže na aktivnosti i karakteristike koje su od posebnog značaja za
    prijavu. Vaše PP bi trebalo da odgovori na pitanja koja bi poslodavac
    mogao sebi da postavi čitajući Vaš CV. Ukratko, cilj PP-a je da
    odgovori na pitanje poslodavca: Zašto bi trebalo da zaposlim ovu osobu?



    Forma - PP ima formu poslovnog pisma : vaša adresa i kontakt
    informacije dolaze ispod vašeg imena, u desnom gornjem uglu stranice.
    Ispod toga, sa leve strane, napišite ime osobe kojoj se obraćate, kao i
    njenu funkciju i organizaciju u kojoj radi. Ukoliko nemate ime kontakt
    osobe, pismo adresirajte samo na kompaniju.



    Ako znate ime osobe kojoj pišete, počnite sa Poštovani gospodine
    ili gospođo/gospođice, odnosno ukoliko pišete na engleskom Dear MR, Ms,
    Mrs. U ovom slučaju treba završiti pismo pozdravom „Sa poštovanjem",
    odnosno „Kind regards". Ukoliko ne znate ime kontakt osobe počnite sa
    Poštovani/Poštovana, na engleskom Dear Sirs, or Dear Sir or Madam.



    Na kraju PP navedite mesto i datum pisanja pisma. Ispod toga
    taksativno navedite koje dokumente prilažete uz prijavu. Ukoliko
    šaljete samo CV, dovoljno je da to pomenete u samom tekstu PP.



    Ukoliko prijavu šaljete poštom, odštampajte PP na belom papiru A4,
    isto kao i Vaš CV, i stavite u belu kovertu. Nije preporučljivo
    štampanje na papirima druge boje osim bele i upotrebljavanje drugih
    boja slova osim crne. Potrudite se da obezbedite kvalitetnu štampu
    Vašeg PP i CV-ja.



    Stuktura sadržaja



    Idealno PP ne treba da ima više od četiri pasusa. Cilj prvog je da
    naglasi za šta se prijavljuejte i gde ste dobili informacije o
    konkursu.U drugom pasusu treba navesti kvalifikacije i veštine koje
    posedujete (veštine prezentacije, komunikacije, pregovaranja ili druge
    kvalifikacije relevantne za konkretno radno mesto) koje Vas čine pravom
    osobom za taj posao. Pažljivo pročitajte oglas, odredite potrebne
    kvalifikacije i proverite još jednom da li ste vi prava osoba za taj
    posao. Nemojte samo navesti svoje vrline, navedite obrazloženje. Možda
    je najbolji način da počnete sa Vašim prethodnim radnim iskustvom i
    time kako ste razvili kvalifikacije i veštine koje posedujete. Isto kao
    i u CV-u, rezultat treba da bude da ste vi nezavisna osoba koja zna da
    preuzme inicijativu i odgovornost. Obrazložite u ovom delu i eventualne
    nejasnoće koje bi poslodavac mogao imati čitajući Vaš CV i objasnite
    zašto sve Vi prava osoba za to mesto, čak i u slučaju da ne ispunjavate
    sve uslove koji se u oglasu traže. Ukratko, drugi paragraf treba da
    pokaže da ste dobri za taj posao.



    Treći pasus pokazuje zašto želite taj posao. Razmislite o tome, jer
    će Vas to pitanje verovatno sačekati na intervjuu - zašto ste se
    prijavili baš za taj posao i baš u toj kompaniji. Treba da pokažete
    jaku motivaciju i sposobnost da doprinesete radu konkretne
    organizacije, a da zauzvrat dobijete određenu satisfakciju (poželjno je
    da Vaša jedina satisfakcija i motivacija nije samo novac, već da su Vam
    bitni mogućnosti usavršavanja, napredovanja...)

    Poslednji pasus naglašava da ste voljni da poslodavcu detaljnije objasnite i pokažete svoje kvalitete prilikom intervjua.

      Current date/time is Thu Jun 29, 2017 12:14 pm