svastara

SVE I SVASTA ZA SVAKOG PO NESTO


    Kako napisati obaveštenje za medije

    Share

    Admin
    Admin

    Posts : 31
    Join date : 2010-01-20
    Age : 37

    Kako napisati obaveštenje za medije

    Post by Admin on Wed Jan 27, 2010 1:22 pm

    Adresar medija - da biste znali kome da
    pošaljete obaveštenje, morate imati kontakte medija. Obično se ova
    obaveštenja šalju faksom a u poslednje vreme polako i mejl više ulazi u
    upotrebu. Ako nemate sopstveni adresar ili kontakte u medijima,
    potražite ih na sajtu Medija centra http://www.mediacenter.org.yu







    Kojim medijima i novinarima slati obaveštenje? Ovo zavisi od onoga što
    predstavljate u obaveštenju. Utvrdite prvo koji primaoci informacija su
    Vaša ciljna grupa i onda izaberite medije koji dopiru do te grupe
    ljudi. To mogu biti nacionalni mediji, lokalni, specijalizovani...
    Razmislite i da li je Vaše obaveštenje interesantno samo "dnevnim"
    medijima ili na primer i nedeljnim časopisima. Ako pošaljete u isto
    vreme obaveštenje i npr. dnevnim novinama i nedeljniku koji izlazi tek
    za 5-6 dana, možda će vaša vest za taj nedeljnik već biti bajata. Ako
    imate kontakte u medijima, poznajete novinare koji se bave upravo tim
    temama o kojima Vi želite da ih obavestite, naznačite njihovo ime na
    obaveštenju. Ali obratite pažnju da imate tačne podatke. I novinari se
    vremenom smenjuju i deluje vrlo neprofesionalno da obaveštenje
    naslovite na nekoga ko više tu ne radi ili je sad na drugoj rubrici.
    Ako nemate dobre kontakte u medijima, obaveštenje pošaljite na
    desk-redakciju i oni će ga već proslediti odgovarajućoj osobi.







    Rokovi za slanje obaveštenja - obratite pažnju na ove rokove.
    Nedeljni mediji npr. se finaliziraju i idu u štampu obično 2-3 dana pre
    izlaženja i ako Vaše obaveštenje zakasni,za to izdanje, za sledeću
    nedelju će to već možda biti bajata vest.







    Stavite datum - istaknite datum izdavanja obaveštenja kako bi bilo jasno da je vest aktuelna.







    Istaknite ono što je tom mediju zanimljivo - kako biste bili fer
    prema svim medijima, obaveštenje bi trebalo svima da pruža istu
    informaciju odnosno sve bitne sadržaje. Ali, prema potrebi, za neke
    medije možete malo menjati strukturu obaveštenja pa u prvi plan istaći
    ono što će im najviše privući pažnju. Na primer, ako u Vašem
    obaveštenju postoji nešto što je od lokalnog karaktera, istaknite to
    bolje u primerku koji šaljete lokalnom mediju.







    Razumljivost, konciznost - obaveštenje treba da pruža bitne
    informacije, da bude jasno i ne previše dugačko. Treba odmah da se vidi
    šta je tema tog obaveštenja (samo iz naslova "Obaveštenje za medije",
    to se ne vidi). Počnite od najbitnijih informacija a one nevažne
    izostavite ili, ako je baš potrebno, ostavite za kraj. Nemojte
    prenatrpavati obaveštenje nepotrebnim podacima i objašnjenjima. Time
    samo otežavate čitanje i razumevanje teksta i komplikujete novinarima
    život jer oni rade po kratkim rokovima i uglavnom nisu raspoloženi da
    čitaju Vaše romane.







    Citati - ako citirate neku osobu iz svoje organizacije/kompanije,
    neka to bude neki od viših funkcionera. To je za novinare i javnost
    mnogo interesantnije nego izjava potparola ili PR-a.







    Fotografija - ako tema obaveštenja zavređuje dobru fotografiju,
    onda je i obezbedite. Mada, neki novinari će radije sami da fotografišu
    šta je potrebno nego da koriste fotografiju koja je poslata svim
    medijima.







    Konferencija za štampu - ako pozivate novinare na konferenciju,
    izbegnite ovu grešku u nazivu. Ne zovete valjda na konferenciju samo
    novinare iz štampanih medija? Konferenciju nemojte sazivati bez doborog
    razloga, odnosno ako sve što imate da kažete može lepo da stane i u
    jedno obaveštenje za novinare. I sebi i njima štedite i vreme i novac.







    Ostavite svoje kontakt podatke - u slučaju da novinara zanimaju još
    neke dodatne informacije, ostavite svoje kontakt podatke kako bi Vas
    mogli kontaktirati. Naznačite koja je Vaša funkcija/pozicija.







    Nemojte pritiskati novinare - svaki medij ima svoju uređivačku
    politiku i na njima je da odluče da li će neku vest objaviti ili ne i
    kako će je obraditi. Deluje vrlo neprofesionalno kada PR posle slanja
    obaveštenja zove novinare da pita zašto obaveštenje nije objavljeno,
    insistira da se objavi ili traži da se novinski tekst objavi bukvalno
    kao prepisano obaveštenje.





    Po pitanju forme, za pisanje obaveštenja uglavnom važe osnovna pravila pisanja formalnog pisma.

      Current date/time is Mon Mar 27, 2017 11:28 am